Coşkun Aral İklim Değişikliği Zirvesi’nde Mermer Ocakları Tehlikesine Dikkat
antalyahabertakip.com - Aral, dağların mermer ocakları için kesilmesine dikkat çekerek, “Dağlarımızın kesilmesi orman yangınlarından daha tehlikeli. Dağlar kesilince geri gelmiyor. Dağların kesilmesiyle değişen ekosistem var” dedi.
Antalya Büyükşehir Belediyesi ve Antalya Sanayici ve İş İnsanları (ANSİAD) işbirliğinde gerçekleştirilen “İklim Değişikliği Zirvesi” iklim değişikliği ile mücadele ve uyum konusu gün boyu gerçekleştirilen oturumlarda ele alındı. Zirvede savaş muhabiri, fotoğrafçı, gazeteci, yönetmen ve yapımcı Coşkun Aral, “İklim Değişikliği ile Her Şey Kötüye mi Gidecek?” konulu bir söyleşi gerçekleştirdi. Gazeteci-Yazar Coşkun Aral, iklim değişikliğine yönelik yaptığı çalışmalara ilişkin belgesellerin hikâyesini paylaştı.
ORMANLARIN TOPOGRAFYASI DEĞİŞTİ
İklim değişikliğine ilişkin mesleki tecrübe ve gözlemlerini aktaran Coşkun Aral, şöyle konuştu: “Ülkemizde bir çalışma yaparken ortak aklı sevmiyoruz. Kolektif çalışma yönümüz yok. Dünya da gelişmiş ülkelerde ortada bir başarı varsa kolektif çalışma vardır. Ülkemizde orman havzalarında çok kolay bir şekilde maden ocaklarına açılabiliyor. Dağlarımız kazıldığında o dağın geri gelmesi yok. Orman yangınından daha tehlikelidir. Dağlar kesildiği anda değişen bir ekosistem var. Ormanların topografyası değişiyor. Hele hele orman köylerinde yaşam azalıyor. Köyleri mahalleye dönüştürdük, köylerde hayat kalmadı” dedi.
FOTOĞRAF YARIŞMASINDA ÖDÜLLER SAHİPLERİNİ BULDU
İklim Değişikliği Zirvesi’nde gerçekleştirilen 3. oturumda ise İklim Değişikliğinin Batı Akdeniz Bölgesi Ekonomisine ve Yeşil Dönüşüme Uyum Sürecinin Yaratacağı İktisadi Etkileri ele alındı. Zirvenin 4. ve son oturumunda ise da iklim değişikliği kapsamında kamu tarafından yapılan mevzuat çalışmaları konuşuldu.
İklim Değişikliği Zirvesi’nin kapanışı ise Antalya Büyükşehir Belediyesi ve ANSİAD işbirliğinde gerçekleştirilen fotoğraf yarışması ödül töreni gerçekleştirildi. Fotoğraf yarışmasında ‘Son Yolculuk’ isimli eseri ile Murat Atabay birinci olurken, ‘Yok Oluş’ isimli eseriyle Adem Albayrak ikinci, ‘Burdur Gölü’ konulu eseriyle Seyit Konyalı üçüncülük kazandı.